ChallengesFitness

After the No-Tony-Challenge

Dat was het dan, 6 weken, No Tony chocolonely, wow. Mr. Tony en ik zijn niet meer wat we geweest zijn. Veel ups and downs meegemaakt. Cravings waar je u tegen zegt. But I did it!

Ik heb in de eerste week iemand per ongeluk gebeten, omdat ik mensen aanzag voor een reep Tony. De eerste twee weken waren de cravings for my mr. Tony sky high. Hallucinaties, zweten, trillen… afkicken dus! Maar ik wist me te gedragen. Ik heb zelfs een reep die ik nog had liggen weggegooid. Je zult wel denken: she’s insane!! Yes, I was.

In zes weken tijd ben ik van 1 reep Tony per dag (ja, per dag!), 4 stuks fruit, cruesli (met nog een theelepel suiker) als ontbijt, gevarieerd lunchen en dineren,  naar zo min mogelijk suiker gegaan. Ik ben eerst gestopt met chocola eten. Mijn lunch en diner had ik omgedraaid, waardoor ik in de middag warm at en in de avond cruesli met yoghurt en fruit of kwark met fruit.

Het gekke is… ik zag helemaal niet zo verschil with or without my Tony, waardoor de verleiding tot terugvallen in oude gewoontes erg groot was. Toch wilde ik proberen zoveel mogelijk uit mijn new-eating-habbit te halen. In de laatste 2 weken heb ik 5 dagen per week 2 uur getraind. Qua voeding ben ik daarna overgegaan op het eten van veel fruit, salades met kip of vis. In de laatste week heb ik vrijwel alle suiker uit me schema geschrapt. Dit op advies van een van de personal trainers die ik ken: Sarah Bale-Goumans. Haar advies was dan ook om alleen groene groentes te eten, vis, kip, eieren, zoete aardappel, kleine beetjes rijst en havermoutpap in de ochtend. Daarnaast moest ik proberen om ook zo min mogelijk tussendoortjes te eten, maar meerdere kleine, warme maaltijden. Fruit, melkproducten en andere groenten moest ik laten staan. Dus dat werd havermoutpap met water. Jammie!! In deze laatste week was er duidelijk meer definitie in me spieren te zien en ben ik 2 kilogram afgevallen. I must say, het gaf mij de drang om steeds verder te gaan. Havermoutpap met water was ineens niet zo erg meer ;p. Kleine kanttekeningen was dat mijn concentratievermogen not on point was.afterchallenge_mid

 

Deze challenge heeft mij eigenlijk laten zien, dat ik niet alleen veel suiker consumeer door mr. Tony maar ook vooral door alle andere voeding die ik frequent eet: fruit, melkproducten (waar lactose, ook een suiker in zit) en cruesli. Ook was ik erg onder de indruk van de resultaten in de laatste week (after foto’s hier boven). Wat ik in de toekomst anders ga doen: Tony doseren en afwisselen of vervangen met pure chocola (<72% cacao), meer groene groenten eten, meerdere kleine warme maaltijden eten (dat wordt dus meal preppen!) en 2 stuks fruit per dag. En niet te vergeten… stoppen met mezelf te martelen door melk aan me havermoutpap toe te voegen i.p.v. melk.

Mijn schema dat ik de laatste week heb aangehouden, waarbij ik rekening heb gehouden met de adviezen van Sarah, komt zeer binnenkort online! Ook de lady achter dit advies is very soon met een leuke training te zien op onze site. Stay tuned!

Outfit en schoenen: Adidas performance