FitnessWorkouts

Beach Work-out

De afgelopen twee maanden heb ik eigenlijk niets gedaan buiten de 10,55 km van de marathon van Rotterdam, 1 losse run en 2 bodypumplessen. Dit komt omdat ik weer last had van m’n scoliose en ik heb mijn hamstrings zwaar heb overbelast doordat deze compenseerde voor m’n rugklachten. Het was moeilijk om gemotiveerd te blijven om weer aan de slag te gaan. Nu mag ik eindelijk van m’n fysio weer wat gaan sporten, mits ik niet teveel doe.

Wat is nu een betere start dan een heerlijke work out in de zon vroeg in de morgen vroeg ik me vanochtend af. Niets dus, was mijn antwoord tegen mezelf 😉 Dit weekend ben ik bij m’n ouders die aan de zee wonen, dus ik dacht ‘laat ik nog eens een klein rondje gaan hardlopen over het strand’.

beachworkoutmau

Ik heb een leuke route uitgestippeld van 5 km deels over het strand door zowel hard als los zand en door de duinen. Een ideale test om te kijken hoe ver mijn lichaam is. Om alles nog even goed wakker te schudden deed ik ook nog eens wat squats, lunges en push ups in het losse zand. Lekker zandhappen dus! Ik deed 15 squats-20 lunges (10 elk been) en 10 push-ups zo vaak achter mekaar in 3 min en dat 3 keer. Normaal zou ik 5 keer deze cyclus doen, maar ik zit nog in de herstelfase en moet voorzichtig zijn. Aan het einde was ik best gesloopt, dus vond t wel prima!

Zo zie je maar dat je overal en altijd aan je lichaam kan werken! Zowel op je vakantie als bij je ouders waar je geen lid bent van de plaatselijke sportschool. Niks is zo lekker als buiten sporten. Je maakt je hoofd leeg en kan weer net dat extra stootje verwerken! Fijn weekend allemaal!