Challenges

Back in Bikinibody challenge

Mijn laatste blog was een giller. Relatiekilo’s! Of eigenlijk gewoonweg pure luiheid, aangezien ik de enige ben in onze relatie die er last van heeft.

Zoals in mijn bio terug te lezen, sport ik van kinds af aan. Mijn leven is opgebouwd uit eten, werken, slapen en sporten. Ik kom altijd weer terug op die routine. Zeker op momenten als ik me gestrest voel, veel moet studeren, stoom moet afblazen en al helemaal als ik meer weeg dan mij lief is.

Mijn moeder zei altijd:

“Wacht maar Dee, als je richting de 30 gaat,  kom je vanzelf aan. Ik had ook wespentaille toen ik jouw leeftijd had.”

Over 2 jaar word ik 30, dus ik kan nu nog het tegendeel bewijzen :p.  Dieten is niet mijn ding, dus daar ga ik me absoluut niet aan wagen. Food is life… So my old training pattern it is!

Self reflection

Maar waar begin je nou als je de strijd tegen de kilo’s aangaat? First.. it’s all about self reflection: als je kleding niet naar behoren zit, is het tijd voor betere voeding en/of meer beweging. Zo niet, dan is het tijd voor acceptatie en een nieuwe garderobe. Als je niet met tevredenheid in de spiegel kijkt, weet je dat er iets drastisch moet veranderen. Je kunt mopperen en zeggen dat het aanleg is, het je niet gegund is, het de schuld is van je kinderen of man of Doutzen Kroes. Of je kunt stoppen met mopperen en er wat aan gaan doen. Doe het op jouw manier. Voor iedereen is het anders. De een zweert bij het Sonja boek, de ander bij weight watchers. Ik zweer bij een goede balans tussen actief sporten, dagelijkse beweging en goede voeding. Idealiter eet ik 3x per dag warm, zodat ik mr. Tony laat liggen.

Op 1 mei vertelde de weegschaal me dat ik 74.3 kilo woog. Dat is voor mijn doen vrij veel. Ik heb voor mezelf altijd een grens ingesteld: 70 kilo max. Mijn normale trainingsgewicht is 68 kilo (waarbij voornamelijk spiermassa) en mijn  basisgewicht (voor krachttraining en voornamelijk cardio) is 65 kilo. Hoe dan ook… er moet wat van af!

 

Mijn abs hebben mij verlaten :'(

Baseline

Om mijn progressie bij te houden, heb ik mezelf opgemeten:

  • Lengte: 175 cm
  • Gewicht:  74.3 kg (was 68)
  • Vetpercentage: 27.6 ( was 24,34)
  • Taille omvang: 78 cm (was 71)
  • Heup omvang: 108 cm (was 101)

Zoals je ziet, is dit erg pijnlijk…:p

 

Challenge

Mijn doel is per week minstens 1 kilo af te vallen O_o. Op 7 juni ga ik voor 1,5 week naar Barcelona en moet ik natuurlijk wel goed in mijn bikini passen. Het rollade-effect is niet toegestaan!

  1. Terug naar 3x per week naar de gym en een dag in de week yoga.
  2. Training bestaat uit: 45 min fullbody krachttraining en 30-45 minuten cardio.
  3. 2x per week lopend naar werk (goede voeding voor mr FitBit).
  4. 3 maaltijden per dag, waarvan lunch en diner een warme maaltijd (hierdoor ben ik langer verzadigd en ga ik minder snoepen tussendoor).
  5. Minderen in suikers, wat voor mij betekent: minder snoepen! (biggest challenge!).
  6. De laatste 3 weken van de challenge zal ik weer starten met een detox tea voor de laatste loodjes.
  7. Mijn voeding en activiteit al ik bijhouden in de app MyNetDiary (binnenkort komt hier een uitgebreide blog over).

Mijn doel

Eind juni wil ik weer op mijn normale gewicht van 68 kilo zitten. Van zowel mijn taille als booty-omtrek moet minstens zo’n 8 cm van af. En het belangrijkste doel: weer lekker in mijn vel (bikini) zitten ;).

 

Wish me luck guys!