Challenges

Triceps workout challenge – lekker verzuren in 12 min

Guys… de zomer komt, festivalletje hier, shirts worden losser, geen mouwen. Spaghetti-arms is no option! Als basketballer is een workout voor de triceps funest voor het schot. Maar ik heb m’n guys tijdens de trip naar de Emiraten toch zo gek gekregen op mee te doen aan mijn tricep challenge.

Ik volg een aantal fitness-iconen op youtube en een tijdje geleden kwam ik een video tegen van CT Fletcher en Athlean in één video die samen een challenge aangaan. Twee totaal verschillende mannen met iedereen hun eigen postuur. The Tricep challenge die zij doen, is simpel

200 Reps van tricep extentions (liggend) vanaf 40lbs tot aan 20lbs. (20x 40, 38, 36, 34, 32, 30, 28, 26, 24, 22)
Dit leek mij te crazy maar toch, laten we kijken of we iets soort gelijks kunnen doen.

The Triceps workout challenge!

Tricep extentions (liggend)

120 Reps van Tricep extentions (liggend) vanaf 14kg tot 4kg (20x 14, 12, 10, 8, 6, 4)

Triceps workout challenge - Tricep extention liggend

Het makkelijkst is het om je dumbbells klaar te leggen op de grond boven je hoofd, zodat je meteen snel door kunt pakken. Betreft het gewicht kun je ook van laag naar hoog gaan (van 4kg naar 14kg). Ik ga nog testen of dit beter is, want ik denk maar zo, “Verzuren doe je toch wel ;-)”

  1. Leg de dumbbells op schouderbreedte in de gewenste volgorde boven je schouders.
  2. Ga liggen en pak de dumbbells zo vast dat je bovenarm recht omhoog wijst.
  3. Strek je onderarm met het gewicht omhoog, je bovenarm houdt je zo recht mogelijk omhoog.

En dat is 1 ☺

 

Tricep extentions (cables)

10 Reps triceps extentions (cables) elke arm met 5kg

Triceps workout challenge - Tricep extention kabels

Tricep exentions met de cables kun je op meerder manieren doen. We gaan nu voor de variant voor één arm,

  1. Zorg dat de cables een handige hand greep hebben.
  2. Houd de bovenarm langs je lichaam de gehele oefening (niet tegen je lichaam).
  3. Pak de handgreep vast met de bovenkant van je hand naar je toe.
  4. Breng je bovenarm langs je lichaam.
  5. Strek je onderarm zodat je arm één lijn wordt met je bovenarm.

En dat is 1 ☺

Tricep extentions – Draaien van pols (cables)

10 Reps triceps extentions (cables) elke arm + pols naar binnen draaien 10kg

Triceps workout challenge - Tricep extention kabels 2Triceps workout challenge - Tricep extention kabels 2

Tricep exentions met de cables kun je op meerder manieren doen. We gaan nu voor de variant voor één arm,

  1. Zorg dat de cables een handige hand greep hebben.
  2. Houd de bovenarm langs je lichaam de gehele oefening (niet tegen je lichaam).
  3. Pak de handgreep vast met je handpalm naar je toe.
  4. Breng je bovenarm langs je lichaam.
  5. Strek je onderarm zodat je arm één lijn wordt met je bovenarm.
  6. In de strekking draai je je duim naar binnen zodat je met je handpalm achter je eindigt.

En dat is 1 ☺

 

Let op! Het is tijdens deze oefening dat je niet je schouder gaat gebruiken om deze oefening uit te voeren. Het heet ook de Triceps workout challenge… Niet de Shoulder challenge 😉 Die komt nog.

 

Begint het al te branden als je eraan denkt? Nee? mooi! Want we moeten nog één oefening.

 

Tricep Push ups

4 x 8 tricep push ups

Simpele push ups. Met je armen langs het lichaam.

Triceps workout challenge - Triceps push up

Lets go!

Dit alles in 12 min!

Natuurlijk zijn er veel meer oefeningen die je kunt doen om je triceps te killen en je kunt er ook je eigen challenge van maken.

Laat ons weten als je de triceps workout challenge gedaan hebt  en binnen welke tijd.

You got this!