FitnessWorkouts

Fit op Vakantie

Dee Beats by Dre | ProveFITHet is vakantietijd!! Sommigen van ons zijn al op vakantie geweest (waaronder ik). Velen willen bikini- aka swinsuit- aka beach- aka summerready op vakantie. In januari beginnen de goede voornemens, die we in februari aan onze laars lappen, zodat we in april een sprintje moeten trekken, omdat de zomer eraan komt… Herkenbaar right?

In april was mijn vakantiebestemming Dushi Curacao. Het was daar elke dag rond de 30 graden. Maar 30 graden of niet… I still continued my workouts. Being fit is a way of life. Dus stopt het voor mij niet, omdat ik op vakantie ben. Kun je nagaan… 10 dagen niet trainen?! De fitlovers onder ons zullen direct begrijpen dat dat een marteling is.

Waar je je ook bevindt op een vakantiebestemming, een work-out is vrijwel altijd mogelijk.

Ik heb on my vacua twee verschillende work-outs gedaan. The Beach and The Gym work-out. Op het strand begon ik al vroeg (8-9 uur), zodat het nog goed te doen was qua hitte.

  • Warming-up: 15 minuten joggen langs het strand
  • Trappenloop: 3x up-tempo trap op en af
  • Stairs squats routine: 4x (zie Blog Home warkout voor de bilspieren)
  • Stair Lunges: 4x (lunges op een trap met 1-2 treden tussen de stappen die je zet)
  • Squats trias: 3 sets van 30 herhalingen (10x standaard, 10x summo, 10x jump squat)
  • Beach lunges: 3x 30 meter lunges
  • Planking: 4x 45 seconden
  • Crunches: 4 sets, 20 herhalingen
  • Spider-plank: 4 sets, 10 herhalingen (zie Blog Buikspieroefeningen)

Dit was een beach work-out van ongeveer 1,5 uur. Tussendoor moest ik natuurlijk veel water drinken :D.

Dee Fit op vakantie Gym | ProveFIT

De andere work-out was in the gym. Body Evolution Fitness Center in Curacao (Biesheuvel) is een gym waar veel wedstrijdbodybuilders van dit eiland zichzelf klaarstomen. Deze gym heeft vrijwel alles wat je nodig hebt. Ik heb hier mijn alledaagse work-out routine gedaan. Anderhalf uur fullbody in de hitte (without airco :P). Mijn fullbody workouts bestaan vooral uit oefeningen uit mijn zandloperfiguur trainingsschema. Ik begin met een cardio warming-up van 10-15 minuten. Daarna kies ik per categorie twee oefeningen. Alle oefeningen die je 4 sets van 10 herhalingen. And it’s a wrap! 😉 

Laat je op je warme vakantiebestemming niet demotiveren door het vocht dat je vasthoudt. I felt all puffy and swolen on my vaca. Als je lichaam het klimaat gewend is, trekt alles vanzelf weer bij en ben je beach-body-ready!!!


Dee fit op vakantie | ProveFIT