ChallengesFitness

The Elevation Mask challenge, Week #1

Greg Roeien Elevation mask 2.0

Het duurde even voordat ik kon beginnen, maar de eerste week van de Elevation Mask challenge zit erop. Vier weken geleden heb ik jullie verteld over de Elevation Training Mask 2.0 en na veel reviews lezen heb ik besloten om het gewoon te testen.

 

Wat willen we weten van de training mask 2.0?

Kun je je uithoudingsvermogen verbeteren door tijdens het trainen de Elevation Training Mask 2.0 te dragen? Zo ja, wat verbeter je nog meer?

Prognose

  • 5 sec sneller op 1000 meter Roeien
  • Verbeterde ademhaling

Nulmeting… Let’s go

Voordat we de challenge beginnen doen we een nulmeting op een dag dat ik vroeg naar de gym kan gaan. Je doet een nulmeting als je iets wilt vergelijken (logisch), ik heb voor roeien gekozen omdat je in een relatief korte tijd veel energie en zuurstof verbruikt. Je spieren hebben zuurstof nodig, daarom wil je het effect weten als je dezelfde inspanning moet doen met minder zuurstof. 

Tijd nulmeting – 3:28,6 zonder masker

challenge Rowing - ProveFIT

Om de Elevation Mask challenge goed te kunnen doen, voeg ik het toe aan mijn huidige trainingsactiviteiten.

4 weken lang.  

3x 1000 meter Roeien (weerstand 5) Zo snel mogelijk.

Trainingsdagen:

  • Dinsdag na het werk en het geven van een bootcamp
  • Vrijdag na het werk
  • Zondagochtend

 

Dinsdag #1

Ik had een lange dag achter de rug. Eerst gewerkt tot 17:00 en daarna nog een bootcamp geven. Dit heeft behoorlijk wat impact op je energie.

Tijd – 3:33,6  (dinsdag na het werk en het geven van een bootcamp)

Rowing challenge - ProveFIT

Vrijdag #1

Als online marketeer zit je zowat de hele dag achter de pc. En ook al span ik me fysiek weinig in, je merkt dat je toch minder energie hebt. Maar qua tijd.. valt het niet eens zo heel erg tegen.

Tijd – 3:29,1 (vrijdag na het werk )

Rowing challenge - ProveFIT

 

Zondag #1

Sunday morning gym, goed gegeten en ready! Maar funny is dat ik toch een 1,3 sec langzamer ben. Tijdens het roeien was de concentratie hoog en bleef mijn adem consistent.

Tijd – 3:30,4 (zondagochtend)

Rowing challenge - ProveFIT

Tot zover kan ik zeggen dat de Elevation Mask 2.0 mij helpt me structureel op dezelfde manier te ademen. Ik haal dieper in en blaas langer uit, wat je helpt om je longinhoud te vergroten.

Greg Elevation mask 2.0 Rowing

Till next week!