Themaweek

Themaweek: De Bilspieren

ProveFIT zal vanaf nu elke maand een week aandacht besteden aan een leuk fitness of fitfood onderwerp. We konden het natuurlijk niet laten om als opening te beginnen met the Glutes oftewel de bilspieren. So here we go!

Ik moet zeggen dat ik trots ben op de ladies these days. Vaak zie je dat zodra de zomer voorbij is, iedereen massaal stopt met fitnessen. Maar de fitgirls anno 2015 zijn niet te stoppen. Met name op het gebied van het trainen van de billen en benen.
Een aantal jaar geleden hadden veel vrouwen de ambitie zo slank mogelijk te zijn. The Model look. Volle billen werden gezien als “te dik.” Als iemand zei: “die ene met die dikke billen,” werd het gezien als een belediging. Vandaag de dag is dit eerder een compliment. We worden er mee overspoeld: van de introductie van het woord “bootylicious” tot de Kardashians, van but-implants tot de Brazialian but-lift underwear. En zo kan ik nog wel even door gaan.WP13-Sexy-Padded-Panties-Seamless-Nice-bottom-Panties-font-b-Buttocks-b-font-Push-Up-Lingerie
Als we terug gaan naar de Renaissance. De ideale vrouw had volle heupen, slanke taille en welgevormde billen (Rubensfiguur). Destijds werd een voller figuur geassocieerd met rijkdom. Hoe voller je was, des te meer je kon veroorloven.

 

hsfile_4013-1

 

Billen zijn er in alle vormen en maten. Sommige dames zijn gezegend met goed gevormde billen. Anderen moeten helaas wat meer moeite doen om ze in shape te krijgen. Regelmatig hoor ik mensen zeggen: Ja, maar mijn billen zijn nou eenmaal zo, dat is niet
te veranderen. Hold up! Correctie! Er zijn genoeg fitnessoefeningen die je kunt doen om je bilspieren in shape te krijgen. Alleen… je moet weten welke oefeningen dat zijn en ze correct uitvoeren.

tumblr_ky2cnyos6M1qatejgo1_500
Welke vorm denk jij dat je hebt?

So, up coming these week: trainingsschema’s speciaal voor de bilspieren voor in de gym en thuis. ;). Stay tuned!