Tips & TricksVoeding

7 simpele Tips om je eetgewoontes veranderen

Preptips Provefit

Je wilt iets doen, een dieet, je eetgewoontes veranderen of misschien ben je wel ineens van #fitlifestyle ;-). Wat de reden ook is dat je je eetgewoonte wilt veranderen, wij hebben 7 simpele tips om dat makkelijker te maken. Ik heb zelf er redelijk veel moeite mee omdat ik niet van het plannen ben. Hier een aantal tips die ervoor kunnen zorgen dat aangepast eten, diëten of het hebben van fitlifestyle het kunnen bevorderen.

  1. Plan het een extra week vooruit

Besluit niet op een zondag avond dat je maandag begint met het aanpassen van je eet gewoontes. Het is te kort dag om jezelf zowel mentaal als fysiek voor te bereiden. Ook kun je er naar toe werken, verminder elke dag een koolhydraten op de cravings tegen te kunnen gaan bijvoorbeeld. Zorg in de week ervoor ook dat je al het eten dat niet in je eetschema past weg is.

  1. Laat je niet verleiden

Stel je begint morgen maar je hebt die ene zak chips nog in huis of stroopwafels… (i love stroopwafels). Dan worstel je met de gedachte “Tja, is zonde om weg te gooien”  of “Ff opmaken, dan ben ik er vanaf.”

  1. Informeer je omgeving

Eetgewoontes veranderen hoef je niet alleen te doen. Woon je samen? Gezin? Vrienden? Werk? Informeer ze dat jij je eetgewoontes gaat of hebt aangepast. Dan kunnen ze stimuleren of zelfs meedoen als ze dat willen. Steun is belangrijk, dat extra duwtje op het moment dat het niet goed gaat kan wonderen doen.

  1. Weet wat je planning is van je week

Wanneer ga je sporten, wanneer werk je, wanneer zit je thuis, afspraken met vrienden, ga je uiteten, of een kookafspraak. Waar het bij mij altijd misgaat, is dat ik veel doe in een week en doordat ik mezelf niet goed voorbereid heb, ga ik vaak voor de “snelle snack” (Cheatmeals!!!!).

  1. Preppen!

Bereid je maaltijden voor. Sterker nog bereid het voor zover je het kan. Als je hebt besloten welk voedingsschema je gaat volgen, kijk of je dan voor meerdere dagen kan koken. In de week voordat je begint, zorg er ook voor dat je de ingrediënten in huis haalt.

  1. Sunday = Prepday en neem je tijd

Haal de nacht ervoor alles uit de vriezer. Zorg dat al je bakjes gewassen zijn. Begin lekker vroeg zo rond 9:00 uur. Zet een muziekje op. En ga aan de slag in de keuken! Eerlijk, it’s kinda fun though :-). Rond 13:00 uur ben je klaar en kun je nog doen wat je wilt. Afhankelijk van wat je maakt en wat je voorbereidt, plan je week zo in dat je zondag ontspannen je maaltijden kunt voorbereiden.

  1. Alles draait om discipline!

Discipline en plannen. Klinkt cliché maar niets komt zomaar uit de lucht vallen of in dit geval vet vliegt niet zomaar van je lichaam. Zet door!

Ik ga heb mezelf deze week voorbereid op een 7 daags dieet. Wil je meer weten? Morgen meer 😉

Eetgewoontes veranderen door fruit | ProveFIT